ONLINE SALES AGREEMENT
MESAFELİ SATIÅž SÖZLEÅžMESİ
MADDE – 1 KONU
İşbu sözleÅŸmenin konusu, Satıcı’nın, Alıcı’ya (Tüketici’ye) satışını yaptığı, aÅŸağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, ilgili yönetmelik ve ilgili diÄŸer yasal hükümler uyarınca tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
MADDE – 2 SÖZLEÅžME’NİN KURULMASI
2.1 ALICI SÖZLEÅžME’Yİ OKUDUÄžUNU, ANLADIÄžINI, HAKLARININ VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİN BİLİNCİNDE OLDUÄžUNU KABUL EDER.
2.2 SATICI VE ALICI, SÖZLEÅžME İLE KARARLAÅžTIRILAN EDİMLER ARASINDA HİÇBİR ORANSIZLIK BULUNMADIÄžINI VE KARÅžILIKLI EDİMLERİN İŞİN NİTELİĞİNE UYGUN OLDUÄžUNU, SÖZLEÅžME KONUSUNA GİREN İŞLEMLER KAPSAMINDA HERHANGİ BİR TECRÜBESİZLİKLERİNİN BULUNMADIÄžINI KABUL EDERLER.
2.3 ALICI, SÖZLEÅžME KAPSAMINDA YER ALAN İŞLEMLERİN KENDİ MENFAATİNE UYGUN OLDUÄžU KONUSUNDA TAM BİR KANAATE VARDIÄžINI VE TÜM ÅžARTLARA KENDİ ÖZGÜR İRADESİ İLE, HİÇBİR GÜÇLÜK VEYA SIKINTI İÇİNDE OLMADAN, DÜÅžÜNEREK, İSTEYEREK VE BİLEREK UYACAÄžINI KABUL EDER.
2.4 SATICI VE ALICI, SÖZLEÅžMENİN HÜKÜMLERİNİN HAKSIZ ÅžART SAYILABİLECEK BİR ÖZELLİK TAÅžIMADIÄžINI, MENFAATLER DENGESİ BAKIMINDAN BİR HAKSIZLIK OLMADIÄžINI KABUL EDER.
2.5 İŞBU SÖZLEÅžME, EKLERİ VE http://www.hannahanna.com.tr ÜZERİNDEN YAPILAN İŞLEMLER KAPSAMINDA TEDARİK EDİLEN BİLGİLER VE ELEKTRONİK VASITALARLA ONAYLANAN KONULAR KAMPANYALI SATIÅžLARA İLİŞKİN UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK’İN 6. MADDESİ’NİN GEREKLİLİKLERİNE KARÅžILIK GELMEKTEDİR.
2.6 İŞBU SÖZLEÅžME HÜKÜMLERİ TÜKETİCİ SÖZLEÅžMELERİNDEKİ HAKSIZ ÅžARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK HÜKÜMLERİ UYARINCA HERHANGİ BİR HAKSIZ ÅžART İÇERMEMEKTEDİR. HÜKÜMLER DÜRÜSTLÜK VE İYİNİYET KURALINA AYKIRILIK TEÅžKİL ETMEMEKTE OLUP TÜKETİCİNİN KORUNMASI MEVZUATINA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIÅžTIR.
2.7 İŞBU SÖZLEÅžME HÜKÜMLERİ 6098 SAYILI YENİ BORÇLAR KANUNU HÜKÜMLERİ DE DİKKATE ALINARAK HAZIRLANMIÅžTIR. YENİ BORÇLAR KANUNU’NUN 21. MADDESİNDE ÖNGÖRÜLEN BAÄžLAYICILIK VE İÇERİK DENETİMİ ALICI TARAFINDAN YAPILMIÅžTIR. İŞBU SÖZLEÅžME HÜKÜMLERİNDEN HİÇBİRİ İŞBU SÖZLEÅžME’NİN NİTELİĞİNE VE İŞİN ÖZELLİĞİNE YABANCI (ÅžAÅžIRTICI ÅžARTLAR) NİTELİK TAÅžIMAZ. İŞBU SÖZLEÅžME HÜKÜMLERİ AÇIK VE ANLAÅžILIR BİR ÅžEKİLDE YAZILMIÅž OLUP BİRDEN ÇOK ANLAMI İFADE ETMEMEKTEDİR.
MADDE – 3 SATICI BİLGİLER
Unvan: Onur SÜMER – Hannahanna
Adres: TeÅŸvikiye Fırın Sokak 14/6 NiÅŸantaşı 34365 İstanbul Türkiye
Telefon: +90 212 219 52 27
E-mail: info@hannahanna.com.tr
MADDE – 4 ALICI (TÜKETİCİ) BİLGİLERİ
Adı/Soyadı/Unvanı:
Adresi:
Telefon:
E-mail:
MADDE – 5 SÖZLEÅžME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ
Malın / Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi adedi, satış bedeli, ödeme ÅŸekli, AÅŸağıda belirtildiÄŸi gibidir:
SözleÅŸme Tarihi:
Ürünün Teslim Tarihi:
Teslim masraflarının tutarı:
Mal/Ürün/Hizmet Türü:
Miktarı:
Marka/Model:
Peşin TL. Satış Fiyatı (Vergiler Dahil):
MADDE – 6 GENEL HÜKÜMLER
6.1 Alıcı, Madde 5'te belirtilen sözleÅŸme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme ÅŸekli ile teslimata iliÅŸkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduÄŸunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiÄŸini beyan eder.
6.2 SözleÅŸme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aÅŸmamak koÅŸulu ile her bir ürün için Alıcı’nın yerleÅŸim yerinin uzaklığına baÄŸlı olarak ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde Alıcı veya gösterdiÄŸi adresteki kiÅŸi/kuruluÅŸa teslim edilir.
6.3 SözleÅŸme konusu ürün, Alıcı’dan baÅŸka bir kiÅŸi/kuruluÅŸa teslim edilecek ise, teslim edilecek kiÅŸi/kuruluÅŸun teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
6.4 Satıcı, sözleÅŸme konusu ürünün saÄŸlam, eksiksiz, sipariÅŸte belirtilen niteliklere uygun olarak teslim edilmesinden sorumludur. Haklı bir sebebe dayanmak ÅŸartıyla Satıcı, sözleÅŸmeden doÄŸan ifa yükümlülüÄŸünün süresi dolmadan, Alıcı’ya eÅŸit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir.
6.5 SözleÅŸme konusu ürünün teslimatı için iÅŸbu sözleÅŸmenin elektronik ortamda teyit edilmesi ve sözleÅŸme konusu sipariÅŸin bedelinin ödenmesi ÅŸarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı ürün teslimi yükümlülüÄŸünden kurtulmuÅŸ kabul edilir.
6.6 Satıcı mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olaÄŸanüstü durumlar nedeniyle sözleÅŸme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Satıcı’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde Satıcı sipariÅŸin iptal edilmesini, sözleÅŸme konusu ürünün varsa emsali ile deÄŸiÅŸtirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.
Satıcı’nın sipariÅŸi iptal etmesi halinde ödediÄŸi tutar 10 gün içinde kendisine iade edilir.
6.7 Satıcı’nın iÅŸ bu sözleÅŸmedeki ödeme yükümünün herhangi bir ÅŸekilde gerçekleÅŸmemesi halinde Satıcı, tahsil edilemediÄŸi ürün bedelini, ürünün teslim günündeki fiyatı üzerinden ve sözleÅŸmede öngörülen faiz oranları üzerinden iÅŸletilecek faizi ile birlikte tahsili amacıyla icra takibi baÅŸlatılabilir, alacak davası açılabilir ve diÄŸer hukuki yollara baÅŸvurabilir.
MADDE - 7 CAYMA HAKKI
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili hükümleri uyarınca;
7.1 Tüketici; mal satışına iliÅŸkin mesafeli sözleÅŸmelerde, malı teslim aldığı tarihten itibaren ondört gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai ÅŸart ödemeksizin sözleÅŸmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya saÄŸlayıcıya yöneltilmiÅŸ olması yeterlidir.
7.2 Taraflarca aksi kararlaÅŸtırılmadığı takdirde, Tüketici’nin istekleri veya açıkça Tüketici’nin kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda hazırlanan, niteliÄŸi itibari ile geri gönderilmeye elveriÅŸli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmelerde Tüketici’nin cayma hakkı yoktur.
7.3 Tüketici’nin cayma hakkını kullanması halinde Satıcı veya saÄŸlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaÅŸtığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde almış olduÄŸu toplam bedeli ve Tüketici’yi borç altına sokan her türlü belgeyi Tüketici'ye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.
7.4 Teslim alınmış olan malın deÄŸerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel deÄŸildir. Ancak deÄŸer azalması veya iadenin imkansızlaÅŸması Tüketici’nin kusurundan kaynaklanıyorsa Satıcı’ya malın deÄŸerini ya da deÄŸerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen deÄŸiÅŸiklik ve bozulmalar deÄŸer azalması sayılmaz.
MADDE - 8 YETKİLİ MAHKEME
İşbu SözleÅŸmeden dolayı her türlü ÅŸikayet ve itirazlar, ilgili Bakanlıkça her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlara göre Alıcı’nın veya Satıcı’nın ikametgahının bulunduÄŸu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne yapılabilecektir.
MADDE - 9 İADE VE GARANTİ KOŞULLARI
Kargoyu teslim alırken koli içini control ediniz. Ürünlerde hasar veya eksik varsa kargo personelinden tutanak tutmasını isteyiniz. Teslimi yapılmış bir sipariÅŸ için kargo personelinin tüm sorumluluÄŸunu yerine getirmiÅŸ olduÄŸunu unutmayınız.
Teslim almış olduÄŸunuz sipariÅŸte yanlış eksik veya kusurlu bir ürün olması halinde deÄŸiÅŸim ve iade hakkınızı kullanabilirsiniz. TTK gereÄŸince gıda maddeleri, içeçekler ve diÄŸer günlük tüketim maddeleri için cayma hakkı bulunmamaktadır. SipariÅŸiniz ile ilgili memnuniyetsizliÄŸiniz olduÄŸunda bize info@egricayir.com emailinden sipariÅŸ numaranızı belirterek email atabilirsiniz.
Almış olduÄŸunuz ürünü ambalajını açmadan, tahrip etmeden, ürünü kullanmadan ve daha sonra tekrar satışına engel olmayacak ÅŸekilde teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içerisinde teslim aldığınız ÅŸekli ile iade edebilirsiniz. Ürün iade iÅŸlemlerinde kargo bedelinin iadesi yapılmaz. SipariÅŸ edilen ürün hatası müÅŸteri kullanımından oluÅŸmuÅŸsa veya 7 günlük süre içerisinde ürün kullanılmışsa ürünün iade ve deÄŸiÅŸimi yapılmaz. Ürün iadesi ve deÄŸiÅŸtirme ÅŸartları olarak, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereÄŸi uygulamalar esastır.
SoÄŸuk zincirde saklanması ve sevk edilmesi gereken ürünlerde iade kabul edilmez.
MADDE - 10 TESLİMAT BİLGİLERİ
SipariÅŸleriniz, banka onayı alındıktan sonra 2 iÅŸ günü (Pazartesi-Cuma) içerisinde kargoya teslim edilir. Teslimat adresinin İstanbul'a uzaklığına göre de kargo ÅŸirketi 1-3 gün içerisinde sipariÅŸinizi size ulaÅŸtıracaktır.
Tarafımızdan kaynaklanan bir aksilik olması halinde ise size üyelik bilgilerinizden yola çıkılarak haber verilecektir. Bu yüzden üyelik bilgilerinizin eksiksiz ve doÄŸru olması önemlidir. Bayram ve tatil günlerinde teslimat yapılmamaktadır.
Satın aldığınız ürünler bir teyit e-posta'sı ile tarafınıza bildirilecektir. SeçtiÄŸiniz ürünlerden herhangi birinin stokta mevcut olmaması durumunda konu ile ilgili bir e-posta size yollanacak ve ürünün ilk stoklara gireceÄŸi tarih tarafınıza bildirilecektir.